DEPARTAMENTUL DE MARKEING
Activitatea de marketing cuprinde ansamblul activitatilor prin care se asigura studierea pietei interne si externe, cunoasterea necesitatilor si comportamentului consumatorilor in vederea stabilirii celor mai adecvate modalitati de orientare a productiei si de crestere a vanzarii produselor finite, semifabricatelor si lucrarilor cu caracter industrial furnizate de societatea comerciala si a satisfacerii cerintelor acestora.
Activitatea de marketing reprezinta, ca o expresie a diviziunii muncii, procesele specializate prin care se operationalizeaza conceptia de marketing.
Atributiile departamentului
In societatile comerciale, activitatea de marketing este reprezentata in principal prin urmatoarele atributii:
- prospectarea pietei interne;
- prospectarea pietei externe;
- propunerea structurii, volumului si esalonarii produselor si serviciilor de realizat in firma;
- propunerea de modalitati in vederea accelerarii si amplificarii vanzarii produselor.
In vederea realizarii acestor atributii cu caracter sintetic, a identificarii cerintelor consumatorilor, intreprinderile efectueaza o serie de sarcini cum ar fi: elaborarea si difuzarea cataloagelor pe piata, efectuarea de teste de preferinta etc.
Investigatiile efectuate in societatile comerciale romanesti in conditiile tranzitiei la economia de piata au relevat necesitatea actionarii cu proprietate pe urmatoarele planuri:
- asigurarea unui cadru organizational adecvat pentru desfasurarea activitatii de marketing;
- specializarea si pret la un nivel superior in domeniul marketingului, a personalului care exercita atributii in acest domeniu;
- extinderea utilizarii metodelor si tehnicilor de marketing adapatate la specificul perioadei de tranzitie;
- trecerea la actiuni de marketing pe pietele internationale;
- implicarea intensa a specialitilor in marketing in fundamentarea atat a strategiei si politicii de ansamblu a firmei, cat si a celor comerciale.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu